Baby’s, kinderen, jongeren en hun slaapgewoontes

De komende weken vertellen wij je alles wat jij nog niet wist over slapen en veel meer! Want goed slapen bepaalt hoe fris jij 's ochtends opstaat. Deze week hebben we nog een extra week de speciale slaapweek van Piet Klerkx. Ja, je hoort het goed: een verlenging van de slaapweek met extra veel voordeel bij Piet Klerkx. Kom van 14 t/m 20 september lekker proefslapen bij één van onze vestigingen in de slaapstudio. Lekker & goed slapen begint bij Piet Klerkx!

Een gezond slaapritme als kind zorgt ervoor dat je als volwassenen ook beter en regelmatiger slaapt. Hiervoor hebben wij een aantal slaapgewoontes en –weetjes op een rijtje gezet zodat je het slaapritme van je kind(eren) beter leert kennen en hierop in kan spelen.

- Vaste bedtijden zijn goed voor de ontwikkeling van het kinderbrein. Kinderen die op wisselende tijden naar bed gaan, presteren slechter op school dan kinderen die op vaste tijden naar bed gaan, dit blijkt uit Brits onderzoek dat is gepubliceerd in het online wetenschappelijk tijdschrift Journal of Epidemiology and Community Health.

- Vooral jonge meisjes hebben veel baat bij regelmaat in bedtijden.

- Tieners hebben ongeveer net zo veel slaap nodig als kleine kinderen (zo'n 10 uur).

- Dodelijke verkeersongelukken bij jongeren worden eerder veroorzaakt door vermoeidheid dan door alcohol.

 

 

- Een pasgeboren baby zorgt bij kersverse ouders voor het missen van zo’n 400 tot 750 uren slaap.

- Pubers worden pas laat in de avond slaperig. Het gevolg is dat ze moeite hebben met opstaan en graag uitslapen. Het nadeel daarvan is dat ze in de ochtend te weinig daglicht krijgen. Dit zorgt ervoor dat ze pas laat weer slaperig worden.

- Smartphones maken het makkelijk om voor het slapen gaan social media te bekijken, te appen of mails te versturen. Vooral jongeren maken hier regelmatig gebruik van. Onderzoekers in de VS zeggen dat het gebruiken van smartphones voor het slapen gaan vooral bij pubers met grote getallen toeneemt. Dit zorgt overdag voor leer- en concentratieproblemen.  

- Door een baby ’s avonds in bad te doen, valt je kindje makkelijker in slaap. Vooral als je hierbij rustgevende geuren gebruikt zoals kamille en lavendel.

- Als je kindje overdag slaapt, wees dan niet extra stil. Doordat het kindje went aan de geluiden van overdag, geef je je kindje een dag en nacht ritme doordat het ’s avonds juist stiller is. Zo leert je kindje ook dat hij/zij langer kan slapen als het stil is in huis.

Beeld via:

 

1. Everything Lovely 2. Misty morning

  • Gratis Interieuradvies

Laat je inspireren

En plan een afspraak voor een gratis kleur- en interieuradvies

  • Inclusief stijl impressie tekening
  • Afspraak ook mogelijk bij u thuis

Heb je verbouw- of verhuisplannen of zin in een nieuw interieur? Wil je weten hoe je dat ene designmeubel waar je al zo lang van droomt, in harmonie brengt met de rest van je interieur? De interieuradviseurs van Piet Klerkx helpen je graag om van je huis een écht thuis te maken. Maak een afspraak voor een GRATIS persoonlijk kleur- en interieuradvies t.w.v. €75,-. En laat je verrassen en inspireren!

back to top
[this div will be converted to an iframe]
×
×
×